Villkor vid försäljning till oss

1. Pris och betalning

Priset du fått genom vår värdering är giltigt i 14 dagar. När vi mottagit och kontrollerat din enhet och veriferat skicket görs en utbetalning till dig samma dag via Swish, detta förutsätter att enheten matchar det skick du angivit i värderingen. Om vi anser att skicket inte stämmer överens med vår värdering kommer vi att skicka ett nytt prisförslag till dig via e-post. Om du inte är nöjd med prisförslaget har du full rätt att avbryta försäljningen och få tillbaka din enhet helt kostnadsfritt. (Observera att om du angett ett skick utan sprickor men skickar in en telefon med sprickor, tas en returavgift ut om 99kr.)

2. Kvitto

När du säljer en enhet/enheter i obruten förpackning behöver vi se ett inköpskvitto där både namn och IMEI-nummer matchar säljarens uppgifter. För telefoner med högt värde kan vi även begära in ett kvitto som en del av vårt arbete för att förhindra handel med stöldgods.

3. Stöldgods

Vi köper under inga omständigheter telefoner som är låsta till iCloud/Google eller har ett MDM-lås. För att sälja en telefon till oss måste du godkänna våra villkor, där du bekräftar att telefonen inte är stulen eller riskerar att spärras på grund av bedräger. Vi köper inte heller mobiler som är permant blockerare från appar, såsom Snapchat, vilket kan inträffa vid regelbrott eller policyöverträdelse.

4. Köpekontrakt

Vi kommer att skicka ut ett elektroniskt köpekontrakt som behöver signeras med svenskt Bank-ID för att vi ska kunna slutföra försäljningen.

5. Fraktalternativ

Du kommer att få en digital fraktsedel via sms/e-post. Visa upp QR-koden du fått för närmaste postombud så hjälper de dig att skriva ut en fraktsedel som du sedan klistrar fast på paketet. Det är mycket viktigt att du paketerar telefonen på ett säkert sätt så den är skyddad under transporten. Vi kan självklart skicka ut fraktmaterial till dig kostnadsfritt. (Besvara bekräftelsemejlet du fått från oss att du vill ha fraktmaterial hemskickat så ordnar vi det.)

6. Retur

Du kan när som helst avbryta din försäljning och begära att få telefonen skickad tillbaka till dig utan kostnad. Detta gäller under förutsättning att telefonen skick överensstämmer med det du angivit i värderaren. Om telefonen visar sig ha sprickor, fuktskador eller tidigare är reparerad med icke originaldelar, tas en returavgift om 99kr ut.

Om vi har skickat tillbaka din telefon och den inte hämtas ut hos postombudet kommer den att returneras till oss. Du har då 60 dagar på dig att kontakta oss; därefter skrotas enheten.

Observera att om du hade ett skärmskydd monterat på telefonen när du skickade in den, kommer vi att skicka tillbaka telefonen utan skärmskydd, eftersom vi inte kan fastställa enhetens skick med skärmskyddet på.

7. Inskickad mobil

Den dag vi tar emot din telefon kommer vi att kontakta dig via e-post. Om vi inte lyckas nå dig inom 90 dagar, baserat på de kontaktuppgifter du lämnat, kommer enheten att skrotas.

8. Ansvar vid frakt

När du skickar din enhet till oss är du ansvarig för paketet tills vi har mottagit det i oskadat skick. Detta gäller oavsett om du använder vår fraktsedel eller en egen. Om vi skickar tillbaka din enhet tar vi fullt ansvar för eventuella transportskador eller om paketet skulle försvinna.

9. Nordiska mobiler

Vi köper endast telefoner som är avsedda för den nordiska marknaden.