Frågor och svar

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua

Vad är säljamobilen?

Säljamobilen är en plattform där du enkelt kan sälja din begagnade iPhone eller Samsung-telefon och få betalt snabbt.

Vart kan jag sälja min mobil?

Du kan sälja din mobil direkt på vår hemsida. Vår tjänst är tillgänglig online, vilket betyder att du kan värdera och sälja din telefon hemifrån.

Hur ska jag skicka in telefonen?

Du kan skicka in din telefon på två sätt:
– Få en fraktsedel via e-post som du kan skriva ut.
– Få en fraktlåda hemskickad till dig.

Ska jag tänka på något innan jag skickar in telefonen?

Ja, säkerhetskopiera din data och radera all personlig information. Se också till att stänga av ”Hitta min iPhone” eller liknande funktioner.

Hur kontrollerar ni att telefonerna inte är stulna?

Vi gör en registerkontroll mot operatörernas internationella IMEI-databas och vi har ett mycket tätt samarbete med polisen för att söka efter, anmäla och lämna över stulna telefoner.

Kan man få bättre betalt någon annanstans?

Vi strävar efter att erbjuda marknadens bästa pris för din mobil. Vi garanterar att vår professionella värdering oftast stämmer överens med din egen.

Vad tar min telefon vägen efter att ni har tagit emot den?

Efter att vi mottagit och granskat telefonen, raderar vi all personlig data och gör en fabriksåterställning på den. Telefonen går sedan vidare till en ny kund. Om telefonen är defekt eller trasig, skickas den vanligtvis till mobil-reparationsställen för delåtervinning eller renovering.

Kan man lita på att ni betalar överenskommet pris till mitt konto?

Ja, vi betalar alltid det överenskomna priset direkt till ditt konto efter att vi har granskat din telefon och godkänt värderingen.

När kommer ni börja ta emot fler märken och andra sorters produkter?

Just nu fokuserar vi på iPhones och Samsung-telefoner. Om vi utökar till fler märken eller produkter informerar vi om det på vår hemsida.

Jag vet inte vad jag har för telefon eller om den är låst/olåst?

Du kan hitta information om din telefonmodell och om den är låst/olåst i telefonens inställningar. Om du är osäker kan vi hjälpa dig att identifiera det när vi tar emot din telefon.

Måste jag radera telefonen innan jag skickar in den?

Ja, vi rekommenderar att du raderar all data och fabriksåterställer telefonen innan du skickar in den. Det säkerställer att din information är skyddad.

Accepterar du inte vår omvärdering?

Om du inte accepterar omvärderingen skickar vi tillbaka din telefon till dig utan kostnad.

Hur kan man veta skicket på telefonen?

Nyskick = Inga tecken på användning.
Utmärkt = Små tecken på användning.
Bra = Flera repor eller nån kantstötning.
Okej = Mycket repor/kantstötningar.
Sprickor fram = Glaset har sprickor eller lcd’n har färgförändringar.

Kan man sälja Samsung telefoner som är köpta utomlands till er ?

Ja, men vi köper enbart in Samsung-mobiler som är ”Approved for Nordic”. Detta säkerställer att telefonerna fungerar optimalt i Sverige och är anpassade för svenska tjänster och nätverk.

Värdera din mobil

Genom vår värderare kan vi ge dig ett värde på vad vi kan betala